fredag, augusti 19, 2011

Jag har fått ett uppdrag....

att sticka en pippi-tröja till en liten grabb! Jag som inte är någon van stickare ska iallafall försöka. Jag o min syster åkte till Ljungqvist garn på Odenplan  HÄR kan du läsa deras blogg! Jag köpte Pippi-garn så nu är det bara att börja! Ja det slank ned lite annat garn också


Och en ny virknål. Köpte också den här mackapären kolla....




Jag undrar om man klarar den, ser lite krångligt ut, kanske bättre att lära sig att sticka sockor på vanligt sätt!

Vi fikade och åt en glass som var jättegod! Visst ser den god ut?


Jag håller på att virka på bebis.filten i mormorsrutor, jag ska ha en o annan rosruta också hur många och var vet jag inte riktigt.

Mönstret till rosrutan hittar ni hos TANT GRÖN

Nu ska jag kolla lite i 101-idéer innan jag ska sova.


6 kommentarer:

Pysselfarmor sa...

Pippitröja klarar du galant!

Ha en skön helg!

ska nu kolla vad det är för makapär?!

Pysselfarmor sa...

nämen va en liten stickmaskin eller hur? var har du hittat den?
Näää jag ska inte köpa - är bara nyfiken. Ska bli spännande å höra vad du tycker om den.

Carro sa...

En Pippi- tröja, vad fint!
Vill också ha en!
Vad fin rutan blir med rosen :) Var den svår o göra?
Kram Carro

Eva sa...

Fina färger du valt till filten den kommer att bli jättefin

Tess sa...

Åh vill oxå göra/ha en pippi tröja :D dom är så fina! Den du gör kommer bli fin :) (såg att man kan köpa en pippi tröja på ginatricot, funderar på att göra de, men skulle va roligare att göra en sj hihi.) Kram Tess

Black Iris sa...

Ja det här med stickning har kommit lite i skymundan även för mig. Vet inte om jag hade vågat ta på mig ett sånt arbete men du klarar säkert av det..
Vilka jättesöta rosrutor också. Får ta en titt hos Tant Grön lite senare..

Kram Maidi