lördag, april 17, 2010

My WebWill.

Ditt liv på nätet efter döden.


Nu kan man skriva ett slags testamente på nätet vad man vill ska hända med sin facebook, blogg och liknande efter sin död.  Man kan lägga in en sista status i facebook och publicera ett sista inlägg  i sin blogg, bestämma om blogg facebook o.s.v ska leva vidare eller släckas ned.Jag skulle släcka ned facebook med en sista status som skulle ligga där några veckor, det skulle kanske kunna se ut så här:

Jaha mina vänner nu har jag kilat vidare vi träffas säkert någongång för ni kommer säkert att hamna där jag är nu för vi är ju alla av samma skrot och korn.Sköt om er!
Kram

Jag läste om en dam som hade avlidit, hon hade horoskop, dagensvän mm som uppdaterades dagligen på facebook, inte så lyckat kanske för nära och kära. Det är väldigt svårt för anhöriga och släcka ner sidan om dom inte har inloggningsuppgifter.  Läs mera på sidan som heter My Webwill .
Min blogg skulle nog få leva vidare, det är ju som en dagbok, och dagböcker kastar man ju inte efter att någon avlidit..tvärtom kan vara mycket trevligt för anhöriga och vänner att läsa.

Ja man blir inte yngre risken blir större för var dag att man ska ramla av pinn!
Riktigt så här illa är det väl inte (men nästan).

Vad tycker ni kära läsare om detta, intressant att höra era åsikter om detta?


1 kommentar:

Eva sa...

Helt plötsligt kändes det så tungt när jag läst ditt inlägg, men bara några sekunder, nu är allt som vanligt igen. Jag har en som vet min inloggningskod och om det händer mig något så gör hon ett sista inlägg.Nu har jag inte tid att skriva mer, jag ska nämligen LEVA LIVET, gör det du också Elsa för vi är ju fortfarande i vår bästa ålder/Kram