lördag, juni 11, 2011

Nytt mormorsrutegarn.


Har satt lite gräslök och persilja i den fina lådan.


Min ungerska syren blommar nu för fullt.


På förmiddagen tog jag en promenad till garnaffären och köpte lite mormorsrutegarn ...


Cotton Bamboo Batik och M&K sommargarn. Det ska bli mormorsrutor men vad jag ska ha dom till vet jag inte ännu, kanske en väska..

När jag var färdig med mitt garnköp kom min man och mötte mig i centrum.


Vi köpte glass och njöt i värmen.....


Det har varit väldigt varmt o kvavt idag, hoppas det snart börjar åska så kanske det blir lite skönare tycker inte om när det är klibbigt o klabbigt.


Gräslöken i rabatten blommar.


Så fina dom är gräslöksblommorna.

Hoppas alla får en fin helg, själv ska jag virka färdigt min andra disktrasa sen kanske jag börjar på mormorsrutorna.



1 kommentar:

Lisbet sa...

Du har ju gröna fingrar du! Fina bilder!

Få se vad det blir då du börjar. Jag har också samma kval, börja på ngt nytt eller fortsätta på gammalt.

Ha en skön kväll.

kram