lördag, oktober 16, 2010

Hallå ! Nu är jag tillbaka!


Jag och hösten kommer nu med stormsteg! Efter ett ganska långt uppehåll är jag nu tillbaka, ibland så har man varken lust eller inspiration till någonting, men som sagt nu är jag tillbaka!

Jag har varit på besök i Gustavsberg på Lisa Larsson utställningen, shoppade lite i gamla porslinsfabriken.
Här kommer lite bilder på Lisa Larssons fina figurer som man blir så glad av.

Jag vid en affisch på en ung Lisa.

Gustavsberg.



Så fina damer.


Flicka på potta.

Härligt sällskap hade jag också av freja och hennes dotter, vi käkade lunch och fikade på ett ställe som heter BLÅ BLOM , naturligtvis serverades godheterna på servisen BLÅ BLOM från Gustavsberg. 

I morgon kommer jag tillbaka och berättar om min virkning som jag ska börja med, man virkar runt en sticka!? Berättar mer i morgon.







7 kommentarer:

Eva sa...

Välkommen tillbaka, kul tycker jag. Vilka fina bilder du bjuder på. Nu blir det spännande få veta vad du hittat på, virka runt en sticka???? Roligt att du fått tillbaka inspirationen. /Kram

Sanna sa...

Välkommen tillbaka! Ser att du varit i mina trakter och semestrat.. =)
Kul att ha dig tillbaka!
Kraaaaaam
Sanna

Lisbet sa...

Så roligt att du äääntligen är tillbaka! Du har saknats!

Tess sa...

Hej moster! Har varit inne varje vecka och kollat om du skrivit någe på bloggen, så idag blev jag riktgt glad att få se nya inlägget :D Är alltid roligt att läsa och se dina fina bilder. Hoppas det blir gustavsberg snart igen! Kram Tess

Black Iris sa...

Ja, jag har undrat var du tog vägen när jag precis hade hittat dig.
Välkomen tillbaka!
Väntar med spänning på att få se ditt virkprojekt.

Maidi

ღ ℬabbi sa...

Mäh----är du här? Var inte du på..Metro eller nåt sånt och bloggade?

Brittiz sa...

De va kul att du återkommit igen ! Alltid roligt att kolla in här ! Fick mej ett gott skratt åt vissa bilder hm...