torsdag, maj 20, 2010

Stadsvandring.

Mina drömmars stad.


Igår slutade jag lite tidigare på jobbet för att åka och klippa mig hos min syster Inkan, Syrran bjöd på paj och sallad, vi fikade och tjattrade, sen åkte vi till Stockholms central för att möta upp Carro för att åka till Mosebacke och gå en guidad stadsvandring, guiden hade Per Anders Fogelströms bokserie Mina drömmars stad som utgångspunkt. Det var väldigt intressant och trevligt.

Vädret var hur härligt som helst, synd bara att det var lite disig, fotona blev inte så bra.


Stockholm är en mycket vacker stad. Men det var långa backar att ta sig upp för, blev riktigt trött i benen.


Utsikten är hisnande vacker! Vi avslutade med kaffe och glass på Per Anders Fogelströms terrass.

Här är ett utdrag ur Mina drömmars stad.

1 kommentar:

mona sa...

Vad härligt det låter....:)