lördag, maj 22, 2010

Bergadagarna.

Idag är det lite molnigare på himlen, hade tänkt att gå på Bergadagarna det är en lantbruksskola som har typ öppet hus för allmänheten. Det började en gång i tiden för att stadsbarnen skulle få en möjlighet att se hur det fungerade på en bondgård. Mina föräldrar tog med oss barn när vi var små, själv har jag varit där med mina barn så gott som varje år och jag har haft med mig mina barnbarn, men i år har jag inget barnbarn med mig, dom bor ju så långt bort. Ganska mysigt att gå där och kolla in grisarna som är mina favoriter, kossor, fårklippning, hantverk och blomförsäljning och inte att förglömma våfflor med glass, fika och köpa hem lite korv, och kanske lite marmelad.


Den här "pellen" köpte jag förra året, det blir nog någon blomma i år också.

Trevlig pingst.

Tillägg: Det går gratis bussar från Västerhaninge station.

Inga kommentarer: