söndag, maj 30, 2010

African Flower.

Nu har jag provat att virka Africa Flower-rutan, jag blev nöjd med den.

Jag hade bara tunnt garn så den blev jätteliten, ska köpa nytt garn i veckan för jag har bestämt mig att jag ska göra en kudde. Vill du prova att göra rutan du också så finns mönstret här jag tycker att den blir väldigt fin.

Mors dag har det varit idag och det firade vi med sonen och hans fru.


Vi bjöd på cocosbollar, rån, glass och hjortron-sylt. Sonhustrun hade bakat rabarberpaj som var så god. Cocosbollar, hjortronsylt köpte vi när vi var på marknad igår, där vi också köpte nya köksmattor som jag önskat mig länge. Dom är så fina dom är vävda i Dalarna och gjorda av PVC-plast och Acrylgarn, så mjuka och sköna, lätta att tvätta.

Stolsdynorna är också nya!

4 kommentarer:

Eva sa...

Vad mysigt du verkar ha det, snygg matta brunt är bra.

Eva sa...

Blomman blev fin, måste prova.

lippans salighetssaker sa...

Vilka fina virkade blommor! Blir sugen på att virka, det var längesen, stickar mest. Skulle kanske virka en pläd?

Anonym sa...

Tack for intressant blogg