fredag, april 09, 2010

Loppisfynd och en award.

Tog en promenad efter jobbet här om dagen, min systerdotter M hade hört att dom hade öppnat en ny loppis. Så det är ju klart att man måste dit och kolla. Men jag hittade ingenting. Röda korset ligger i närheten och där hittade jag lite spets och bomullsband som man inte kan få för mycket av. Så tänkte jag att jag skulle göra ett besök hos "min" syaffär, och där hade det hänt mycket ska jag säga, förut var det två tjejer som hade den ihop, en sålde symaskiner och tillbehör och en sålde lite garn, men nu hade det blivit en lokal till ledig så nu hade dom en varsin butik. Garnaffären ska börja med stickkafe och syaffären med lite enklare sykurser mm. Jag har verkligen längtat efter ett stickkafe i närheten så dit kommer jag att gå, dom startar på tisdag mellan klockan elva och sex. Jag gjorde också ett fynd på garnaffären köpte virkgarn med 60% rabatt.
Nu är påsken slut, men jag kunde inte låta bli att sätta in en bild på min  GULA hyacint, första gången jag ser en sån, köpte den på Coop forum.
Jag har fått en Award!



 (jag tror det betyder: Blogg med charm)

 Jag fick en award av Tant grön . 
Jag är så glad för den,  tack snälla Eva! Egentligen ska man ge den vidare till tolv stycken, men jag väljer att dom som står i min blogglista får ta den med sig. Jag har precis skickat vidare två awards, och det är alltid lika svårt att välja mellan alla fina bloggar jag läser.

Trädgårdsmässa.
Bäst att snart krypa ner i sängen för i morgon ska jag på Nordiska trädgårdsmässan i Älvsjö. Jag får sällskap av min svärdotter Tessan,brukar vara så slut i ben och rygg när man har gått på mässan hela dagen, men det är det värt, det blir säkert några pelargoner och fucchsior, jag visar bilder i morgon på mina fynd därifrån.
Ha nu en skön fortsättning på fredagen !

Kram Elsa

1 kommentar:

Lisbet sa...

Tack för din award Elsa! Den är mycket vacker och den gör mej väldigt glad!
Ha en riktigt skön söndag, jag skall alldeles just hänga ut en tvätt!
kram