lördag, februari 20, 2010

Syfestivalen....

I morgon ska jag på syfestivalen i Älvsjö. Det ska verkligen bli roligt, förra mässan jag var på blev det en ny symaskin. Det blir inte några stora köp den här gången men kanske lite tyg och garn. Köper nog garn till os-mössan som jag har en länk till mönstret i förra inlägget, men jag gör nog den i andra färger.
  Nu längtar jag till våren, är så trött på det här snöandet, det är ju roligt att det blir en riktig vinter när det är vinter men det får ju vara nån måtta på det också.


Man får försoka hålla sig pgg med att hälla i sig lite c-vitaminer i väntan på att våren och påsken anländer.







3 kommentarer:

Gerda-Thyra sa...

Tack för din kommentar i min blogg, du är så välkommen tillbaka!
Kul med Syfestivalen i Älvsjö... blir nästan lite avundsjuk, men vet att syfestivalen blir på Kviberg i Göteborg nästa helg, så jag får väl gå dit då! Men jag inbillar mig att det är så mycket större i Älvsjö!?
Hur som helst: Ha det så kul!

Lisbet sa...

Ska försöka virka en sådan där osmössa i kväll. Inte i era färger dock :) Det skulle ju nog se lite skojigt ut. Sätter in en bild så fort jag får den klar, om ifall den blir klar! Tack för mönstertipset!

Lisbet sa...

Ska mellan nysningnarna försöka virka en sådan där osmössa. Bara jag hittar passligt garn och en virknål... Tack för mönstertipset! Jag är febrig så det kan hända att det kommer två kommentarer nu! Men bättre två än inga, eller hur? :)